بیمه سردفتران و دفتریاران

اگر به علت اشتباه یک سردفتر در عملیات ثبت اسناد برای شخصی خسارت مالی پیش بیاید چه کسی باید پاسخگو باشد؟ خسارت وارده را چه شخصی باید پرداخت نماید؟ بهترین بیمه برای این موضوع بیمه سردفتران ودفتریاران است.

بیمه مسئولیت سردفتران

بیمه مسئولیت سردفتران

عبارت است از بیمه مسئولیت حرفه ای بیمه گزار در قبال مشتریان بابت ورود خسارت مالی ناشی از عملیات ثبت اسناد رسمی به علت اشتباه و اهمال بیمه گزار و تخلف سهوی از مقررات، بیمه گر پس از احراز مسئولیت بیمه گزار به موجب مفاد قرارداد و در صورت لزوم بر اساس رای مراجع قضایی ، نسبت به جبران خسارات تا سقف تعهدات مندرج در شرایط خصوصی بیمه نامه اقدام می نماید.

بیمه سردفتران

بعضی مواقع ممکن است در اثر اشتباهی که از یک سردفتر رخ می دهد و اسناد رسمی را که ثبت می کند به اشتباه انجام داده و  این اشتباه در ثبت این سند باعث خسارت مالی به فردی شود. در صورتی که خسارت برای فردی در اثر این موارد رخ دهد بیمه سردفتران این خسارت را پرداخت می کند.

بیمه دفتریاران

دفتریاران نیز همانند سردفتران همین مسئولیت را بعهده دارند و تمامی مواردی که برای سردفتران مورد نیاز است برای دفتریاران مورد درخواست می باشد و آنها از این قاعده مستثنی نیستند.

دوره کشف بیمه سردفتران

دوره کشف در بیمه سردفتران ودفتریاران در اصل مدت زمان پس از اتمام دوره اعتبار بیمه نامه که به بیمه گزار اجازه می دهد خسارت را همانند مدت زمان اعتبار بیمه نامه به سرکت بیمه گر اعلام نماید، این یعنی اگر خطای سهوی در طول زمانی که سردفتردار بیمه داشته است اتفاق افتاده باشد و این مورد در دوره کشف مشخص شود ، شرکت بیمه این پرونده را بررسی و خسارت وارده را پرداخت می نماید.

حق بیمه سردفتران

حق بیمه ی بیمه سردفتران و دفتریاران به دو عامل خسارت مالی مورد درخواست و تعداد سال دوره کشف بستگی دارد. برای مثال با مشخصات زیر حق بیمه را بررسی می کنیم:

تعداد سالهای تحت پوشش(دوره کشف)

5سال

حداکثر تعهد بیمه گر در طول مدت بیمه نامه

2میلیارد تومان

حق بیمه

4/360/000 تومان

خرید بیمه سردفتران و دفتریاران

در این مطلب با بیمه سردفتران و دفتریاران بطور کامل آشنا شدیم. اکنون جهت استعلام قیمت بیمه سردفتران کافیست بر روی لینک های زیر کلیک کنید تا پس از استعلام قیمت نسبت به تهیه این بیمه مسئولیت اقدام نمایید.

ضمنا توصیه می گردد سردفتران عزیز برای کارکنان خود بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان تهیه نمایند.

استعلام قیمت و خرید بیمه سردفتران و دفتریاران

 

جهت دریافت مشاوره رایگان در مورد بیمه مسئولیت سردفتران و دفتریاران کافیست فرم زیر را پر کنید و یا با شماره های زیر تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
02186024642