بیمه مسئولیت پیراپزشکان

در جامعه پزشکی ریسک ها و حوادث مختلفی ممکن است اتفاق بیفتد که ممکن است یک  یا چندین نفر در یک جریان حادثه مقصر باشند. اگر حادثه ای برای بیماران اتفاق  بیفتد و مشخص شود یک یا چندین نفر کادر درمان مقصر بوده اند خسارت وارده از چه محلی پرداخت می گردد؟

بیمه مسئولیت پیراپزشکان

بیمه مسئولیت پیراپزشک

جبران خسارات ناشی از مسئولیت مدنی حرفه ای بیمه گزار در قبال اشخاصی است که به علت خطا ، اشتباه ، غفلت و یا قصور وی در انجام امور درمانی یا پزشکی دچار صدمات جسمی یا روانی گردند و یا فوت شوند.

در بیمه نامه مسئولیت پیراپزشکان در صورت قصور بیمه گزار (پیراپزشک) و خسارت وارده که می تواند شامل هزینه های پزشکی و بیمارستانی و صدمات روانی و همچنین فوت و یا نقص عضو باشد را پرداخت می نماید.

تخصص های پیراپزشکان

تخصص های پیراپزشکان برای بیمه می تواند شامل موارد زیر شود

پرستاران – بهداشت يار – بهورز – تزريقات وپانسمان- واکسيناسيون  اپتومتریست آرتز و پروتز ( ارتوپدي فني ) – امدادگران -انگل شناس – PICU – تکنسين هاي نوارنگاري و CSR و کمک بهياران – روانشناس تکنيسين دندانپزشکي – تکنسين هاي اطاق عمل – تکنسين هاي راديولوژي،پزشکي هسته اي سي تي اسکن و MRI – حجامت – دندانپزشکان تجربي و بهداشت کاران – سر پرستاران(سوپروايزر) باليني – سوپروايزر آموزشي – سوپروايزر باليني – سوپروايزر پرستاران (آموزشي) – شنوايي سنجي – کاردان آزمايشگاه – کاردان اتاق عمل – کاردان بهداشت – کاردان هوش بري – کاردرماني – کارشناس اتاق عمل – کارشناس ارشد بيهوشي و تکنسين بيهوشي – کارشناس بهداشت – کارشناس بيهوشي – کارشناس تجهيزات پزشکي – کارشناس تغذيه – کاردان و کارشناس راديولوژي – کارشناس سونوگرافي – کارشناس هوش بري – کارشناسان و تکنسين هاي آزمايشگاه و داروخانه – ماماهاي داراي مطب -ماماهاي شاغل در بيمارستان و مراکز بهداشت – مترون – مربيان باليني -پرستاران و بهياران آي سي يو-سي سي يو،دياليز، NICU،اورژانس -پرستاران و بهياران اطاق عمل،ساير بخش ها و شاغل در مطب پزشکان -پرفيوژنيست -پمپاژ قلب – کارشناس فيزيوتراپي – گفتاردرماني – مراقب سلامت -مدد کار اجتماعي – نيروي خدماتي -پرتو شناسي

بیمه مسئولیت پرستاران

برای مثال یکی از پرکارترین رشته های پیراپزشکی ، جامعه پرستاران عزیز می باشد که از پرکارترین شغل ها در بین کادر درمان می باشد و این شغل همراه با ریسک هایی ممکن است همراه باشد که در هنگام حادثه ممکن است مقصر شناخته شوند و بیمه مسئولیت پرستاران بهترین بیمه برای این قشر عزیز و زحمتکش می باشد.

بیمه پیراپزشکان چیست

یکی از موارد مهم برای بیمه مسئولیت پیراپزشک این موضوع است که ممکن است یک جریان خسارت ممکن است اکنون تشکیل پرونده نشود و بعد از چند سال قصور آن فرد مشخص گردد، سوال مهم این است که خسارت قابل پرداخت است. در پاسخ باید بگوییم اگر آن فرد در زمانی که حادثه رخ داده دارای بیمه مسئولیت بوده باشد خسارت قابل پرداخت است. بیمه مسئولیت پزشکان نیز مورد نیاز دکترین عزیز می باشد.

بهترین بیمه مسئولیت پیراپزشکان

به جرات می توانیم بگوییم که بهترین بیمه مسئولیت پیراپزشکان مربوط به بیمه ایران می باشد. شاید برایتان سوال پیش بیاید این موضوع به چه علتی عنوان می شود. در پاسخ باید بگوییم برای مثال بیمه ایران برای هر نفر در هر حادثه با تعیین مبلغی مانند یک میلیارد و دویست میلیون تومان برای یک دیه ، این مبلغ را در هر نفر در هر حادثه پرداخت می نماید. یعنی مثلا اگر در طول مدت یکسال بیمه نامه 5 نفر فوت نمایند و بخواهند از بیمه استفاده نمایند بیمه ایران برای هر 5 نفر این خسارت را پرداخت می نماید.

این در حالیست که در بسیاری از شرکت ها ، آن شرکت در طول مدت یکسال بیمه نام تا سقف دیه مشخص شده را پرداخت می کند و بهتر است بگوییم بیمه نامه پس از یکبار استفاده از بیمه نامه دیگر پوششی تا پایان مدت قرارداد ندارد و این موضوع می تواند مشکلات متعددی را برای پیراپزشک ایجاد کند.

مبلغ بیمه پیراپزشک

مبلغ حق بیمه یک پیراپزشک به ریسک تخصص آن فرد بستگی دارد. برای مثال در جدول زیر چندین تخصص را با حق بیمه های مربوطه اش لیست کرده ایم.این میزان از حق بیمه برای 1/200/000/000 تومان دیه و برای مدت یکسال می باشد.

تخصص

حق بیمه سالیانه (ریال)

اپتومتریست ، بهورز ، روانشناس ف کارشناس تغذیه ، کاردان آزمایشگاه ، حجامت و…

3/767/000

تکنسین اطاق عمل ، تکنسین دندانپزشکی ، شنوایی سنجی ، امدادگران و…

5/651/000

سوپروايزر باليني ، کارشناس بیهوشی ، کارشناس سونوگرافی، کاردرماني  و…

9/418/000

دندانپزشکان تجربی ، ماما ها ، پرستاران و بهياران مراکز درماني بانضمام مراقبين در منزل و…

11/301/000

جهت استعلام سایر تخصص ها کافیست از طریق صفحه استعلام حق بیمه اقدام نمایید.

خرید بیمه مسئولیت پیراپزشکان

در این مطلب سعی کردیم شمار را بطور کامل با بیمه مسئولیت پیراپزشکان آشنا کنبم. اکنون جهت استعلام حق بیمه و خرید بیمه مسئولیت پیراپزشکان کافیست از طریق لینک زیر استعلام حق بیمه را گرفته و سپس نسبت به خرید این بیمه نامه اقدام نمایید.

استعلام و خرید بیمه مسئولیت پیراپزشکان

جهت دریافت مشاوره رایگان در مورد بیمه مسئولیت پیراپزشکان کافیست فرم زیر را پر کنید و یا با شماره های زیر تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
02186024642