5

 

بیمه مسئولیت مراکز آموزشی

اگر در یک دبستان یا دبیرستان برای دانش آموزان اتفاقی بیفتد مسئولیت جبران خسارت به عهده چه شخصی می باشد؟

اگر در یک دانشگاه برای دانشجویانش اتفاقی بیفتد که باید هزینه پزشکی پرداخت شود مسئول جبران خسارت چه کسی خواهد بود؟

اگر در یک موسسه آموزشی برای دانشجویانش خسارت جانی اتفاق بیفتد چه فردی مسئولیت پرداخت خسارت را به عهده دارد؟

 

بیمه مراکز آموزشی:

مسئولیت مراکز آموزشی در قبال استفاده کنندگان از آن بدین معنی است که چنانچه در طول دوره آموزشی (در زمان حضور در مدرسه، دبیرستان، دانشگاه یا موسسه آموزشی) خسارت جانی به شرکت کنندگان در دوره آموزشی وارد آید ، شرکت بیمه گر پس از احراز مسئولیت مدیر مرکز آموزشی نسبت به جبران خسارت اقدام خواهد نمود.

به عنوان مثال در یک دبستان بچه ها در حال بازی هستند و در حین پایین آمدن از پله های مدرسه بدلیل خیس بودن کف موزاییک یکی از آنان سر می خورد و در اثر اصابت سرش فوت می کند . در اینجا چه شخصی باید خسارت وارده را جبران نماید؟

پاسخ این است که مدیر مدرسه باید خسارت وارده را جبران نماید اما اگر این مدیر بیمه مسئولیت مدیران مراکز آموزشی را خریداری کرده باشد خسارت وارده را شرکت بیمه پرداخت خواهد کرد.

 

بیمه مسئولیت مدیران مراکز آموزشی

تمامی مدیران مراکز آموزشی از جمله مقاطع دبستان ، دبیرستان ، مدیران دانشگاه ها ،مدیران موسسات آموزش زبان ، مدیران مدارس غیر انتفاعی ، مدیران آموزشگاههای فنی و حرفه ای ، مدیران آموزشگاههای سینمایی ، مدیران آموزشگاههای موسیقی و… از جمله ی آموزشگاههایی هستند که بیمه مسئولیت مدیران مراکز آمزشی مورد نیاز آنان می باشد.

آیا بیمه مسئولیت مراکز آموزشی معلمان را پوشش می دهد؟

خیر بیمه مسئولیت مدیران مراکز آموزشی پوشش دهنده خطرات وارده به محصلین ، استفاده کنندگان و دانشجویان می باشد و جهت پوشش  کارکنان و مدرسین باید بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان استفاده گردد.خرید بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان در کنار بیمه مسئولیت مدیران مراکز آموزشی توصیه می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
02186024642