تعاریف و اصطلاحات زیر در شرایط عمومی بیمه بدنه با تعاریف زیر آمده است:

بیمه‌گر: شرکت بیمه‌‌ای است که مشخصات آن در این ‌بیمه‌نامه نوشته شده است و در ازای دریافت ‌حق‌بیمه، متعهد به جبران خسارت‌های احتمالی طبق شرایط مندرج در ‌بیمه‌نامه می گردد.

‌بیمه‌‌گذار: شخص حقیقی یا حقوقی است که مالک موضوع بیمه است یا به یکی از عناوین قانونی، نمایندگی مالک یا ذی‌نفع را داشته یا مسئولیت حفظ موضوع بیمه را از طرف مالک دارد و قرارداد بیمه را با ‌بیمه‌گر منعقد ‌می‌کند و متعهد به پرداخت ‌حق‌‌بیمه آن ‌می گردد و بیمه گذار اجازه هرگونه تغییر در بیمه نامه را دارد.

ذی‌نفع: شخصی است که بنا به درخواست بیمه‌گذار نام وی در این ‌بیمه‌نامه درج گردیده است و تمام یا بخشی از خسارت به وی پرداخت می‌شود.

حق‌بیمه: مبلغی می باشد که در ‌بیمه‌نامه مشخص شده و بیمه‌گذار موظف می باشد این مبلغ را در زمان صدور ‌بیمه‌نامه یا به نحوی که در ‌بیمه‌نامه مشخص می‌شود به ‌بیمه‌گر پرداخت نماید.

موضوع بیمه: وسیله نقلیه زمینی است که مشخصات آن در این ‌بیمه‌نامه مشخص شده است. لوازمی که مطابق کاتالوگ وسیله نقلیه بیمه‌شده به خریدار تحویل شده و یا در ‌بیمه‌نامه مشخص شده است نیز جزو موضوع بیمه محسوب می‌شود.

فرانشیز: بخشی از هر خسارت است که به عهده بیمه‌گذار است و میزان آن در بیمه‌نامه مشخص گردیده است.

مدت اعتبار ‌بیمه‌نامه: مدت بیمه‌نامه‌ها عمدتا یک ساله است اما شروع و پایان مدت اعتبار ‌بیمه‌نامه به ترتیبی خواهد بود که در ‌بیمه‌نامه معین می‌شود. مدت اعتبار بیمه ها بصورت کوتاه مدت یعنی دوماهه ، چهارماهه و شش ماهه نیز می تواند باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
02186024642