بیمه سرقت انبار


بیمه سرقت انبار در دسته سرقت از واحدهای تجاری و صنعتی قرار میگیرد. انبارها باتوجه به ورود و خروج کالاها، معمولا داری ارزش ریالی بالایی هستند. با یک بیمه نامه کاملی همچون بیمه آتش سوزی و سرقت  میتوان در هنگام حوادث از تحمیل ضررهای زیاد به صاحبان انبارها، جلوگیری به عمل آورد.

شرایط بیمه سرقت انبار:

شرایط بیمه سرقت انبار در بعضی از موارد با بیمه سرقت وسایل منزل مشابه بوده و در بعضی از موارد متفاوت میباشند.

*وقتی تصمیم میگیرد انبار خود را بیمه نمائید، باید به گردش موجودی کالا درون آن توجه نمایید؛ آیا موجودی کالا نوسان کمی دارد و یا به طور مداوم کالا وارد و خارج  میشود و مقدار کالاها  تفاوت زیادی میکند. در هنگام استعلام بیمه سرقت منزل چنین چالشی وجود ندارد؛ اما وقتی انبار مطرح است، بسته به شرایط مهم است. اگر موجودی و ارزش کالای دپو شده نوسان کمی را تحمل میکند، میتوان از حق بیمه ثابت استفاده نمود؛ اما اگر تغییرات زیادی دیده میشود، حق بیمه شناور بهترین پیشنهاد به شما است تا مطابق با مدت زمانی که طول میکشد چنین تغییراتی ایجاد شود، گزارشات ماهانه و یا سه ماهه بنابر توافق شما با بیمه گر داده شود.

*شما وقتی اقدام به بستن قرارداد با موسسه بیمه ای  مانند ایران میگیرد، در هنگام خرید بیمه سرقت منزل بیمه ایران مشکلی مانند عدم صداقت و امانت کارکنان و اشتباهات دفتری، حسابداری و کامپیوتری ندارید؛ اما در انبار باتوجه به استخدام مسئول انبار و کارکنان چنین چالش هایی وجود دارد که از جمله استثنائات بیمه سرقت بوده و در زمان حادثه مشکل ساز هستند، لذا باید درصورت توافق دوطرفه بیمه گذار و بیمه گر، تحت پوشش قرار گیرند.

 اگر شما صاحب انبار هستید و کارگر شما در انبار حضور داشته باشد و در اثر آتش سوزی فوت یا نقص عضو برای کارگرتان رخ دهد چه شخصی باید پاسخگو باشد؟

مطمئنا کارفرمایی که این کارگر را به این شغل منصوب  کرده باشد مقصر شناخته می شود و باید نسبت به جبران خسارت اقدام نماید پس بهتر است نسبت به تهیه بیمه مسئولیت کارفرما اقدام نمایید.

شرایط بیمه سرقت انبار و مغازه

بیمه سرقت انبار و مغازه:

در انبارها باتوجه به دپوی کالا و افزایش دمای محیط به ویژه در تابستانها، بیمه آتش سوزی و سرقت یکی از بهترین خریدها برای ذینفعان محسوب میشود تا در هنگام بروز حوادث نه تنها خسارت سرقت و یا از بین رفتن کالا را دریافت نمایند، بلکه اگر کالا آسیب دید هزینه آسیب دیدگی و یا تعمیرات و همچنین اگر ساختمان انبار آسیب دید خسارت آن را دریافت نمایند. در شرکتهای خدماتی که کالاهای اشخاص ثالث در این انبارها قرار میگیرد، خرید بیمه  جزو ضروریات است.

اگر نیاز به بیمه سرقت مغازه دارید می توانید صفحه بیمه آتش سوزی مغازه را مطالعه نمایید.

رعایت نکات ایمنی و حفاظتی در بیمه انبار و بیمه ای چون بیمه سرقت مغازه ایران، اهمیت بسیاری دارد، به طوری که گاهی اوقات باتوجه به موقعیت مکانی که مورد بیمه قرار دارد، ریسک بالاست و موسسات بیمه حساسیت زیادی به خرج میدهند. لذا استفاده از وسیله ای چون دزدگیر ضروری است.

به خاطر بسپارید در هنگام خرید انواع بیمه نامه همچون بیمه سرقت خودرو، مغازه، انبار و بیمه سرقت منزل ایران، شکست حرز باید اتفاق افتاده باشد. ما حتی  در  بیمه کالاهای دیجیتال، عبارت سرقت با شکست حرز موبایل را میبینیم.

و در آخر جهت یادآوری باید بگوییم؛  بلافاصله بعد از سرقت، باید با پلیس تماس گرفته شود و به بیمه گر نیز اطلاع رسانی کنید.

بیمه پیشنهادی:بیمه فروشگاه

چه پوشش هایی برای بیمه انبار مورد نیاز است؟

بیمه انبار خود به چند نوع بیمه تقسیم می شود که بیمه آتش سوزی یکی از این بیمه ها است.

بیمه سرقت انبار یکی  از بیمه هایی است که برای انبارها تهیه می شود. در این مطلب سعی شده است درباره ی بیمه آتش سوزی انبار صحبت کنیم.

پوشش پایه در بیمه انبار آتش سوزی ،صاعقه وانفجار می باشد. علاوه بر پوشش پایه پوشش های مختلفی وجود دارند که هر کدام را به اختصار توضیحی راجع به آن توضیح خواهیم داد:

پوشش زلزله و آتشفشان:

پوشش زلزله و آتشفشان یکی از پوشش های بسیار کاربردی و اصلی در بیمه سرقت انبار می باشد و  خرید این پوشش به خصوص برای مناطق زلزله خیز خرید آن شدیدا توصیه می گردد. بخش دوم این پوشش آتشفشان است که در حال حاضر با توجه به اقلیم ایران نیازی به آن نمی باشد ولی در قالب زلزله این پوشش نیز ارائه می شود.هزینه این کلوز متوسط می باشد و خرید آن توصیه می گردد.

پوشش سیل،طغیان آب دریاها و رودخانه ها:

این پوشش نیز یکی از پوشش های بسیار مهم و کاربردی در بیمه آتش سوزی برای یک بیمه سرقت انبار می باشد و با توجه به سیل خیز بودن درصد بسیاری از مناطق کشور و وجود رودخانه های فصلی در بیشتر مناطق ریسک قابل توجهی می تواند متوجه بسیاری از شهرهای ما در ایران باشد. هزینه این پوشش کم می باشد و خرید آن برای یک واحد صنفی و انبار توصیه می گردد.

پوشش سرقت:

یکی از پوششهای خیلی شناخته شده و مورد درخواست برای بیمه سرقت انبارها پوشش سرقت می باشد. خطر سرقت از یک انبار همیشه وجود دارد چون انبار ها محل نگهداری کالاهای یک شرکت می باشد چون یک سارق بدون صرف کمترین هزینه و زمان اضافه در کوتاه ترین زمان به کالاهای اصلی دسترسی پیدا می کند.

ارائه پوشش سرقت در بیمه سرقت انبار منوط به وجود لوازم ایمنی مانند دوربین مدار بسته و یا دزدگیر می باشد و اگر انباری مجهز به موارد ایمنی باشد ریسک سرقت  آن از سمت شرکت بیمه تایید می گردد. پوشش سرقت یک پوشش با هزینه بالا می باشد اما خرید آن با توجه به موقعیت انبار و کالای موجود در آن توصیه می شود. آرامش خاطری که خرید پوشش سرقت برای صاحب انبار می آورد ارزش هزینه آن را دارد.

پوشش ضایعات ناشی از آب باران و ذوب برف :

بی شک بارش باران و برف همه را خوشحال خواهد کرد اما اگر در یک انبار به مکان هایی که ممکن است باران یا برف در آنها نفوذ کند توجهی نشود می تواند باعث ناراحتی برای صاحب کالای انبار شود. عمل به تمهیدات لازم برای جلوگیری از بوجود آمدن ضایعات ناشی از آب باران یا برف می تواند از بروز خسارت های سنگین جلوگیری کند اما ممکن است بعضی مواقع امکان کنترل این موضوعات نباشد. با داشتن این پوشش میتوان از این لحاظ به آرامش خاطر را برای خودمان تامین کنیم.

پوشش مسئولیت مالی در قبال همسایگان ناشی از آتش سوزی ، انفجار و ترکیدگی لوله آب :

در برخی موارد پیش می آید یک مکان آتش می گیرد و صاحب انبار و کالا آنجا را تحت پوشش آتش سوزی قرار داده است ولی شعله ی آتش به همسایگان مجاور آن انبار سرایت کرده و باعث آتش گرفتن اموال همسایه شده است. یا بعضی مواقع پیش آمده لوله آب انبار ما ترکیده است و باعث خرابی دیوار همسایه انبار شده است. در اینگونه موارد وظیفه ی جبران خسارت بر عهده ی ما ( صاحب انبار منبع آتش ) خواهد بود.

با داشتن این پوشش کلیه خسارت های ناشی از آتش سوزی ، انفجار و ترگیدگی لوله آب که به همسایگان وارد شده است پرداخت می شود. در این پوشش یک میزان مسئولیت در قبال همسایه باید توسط بیمه گذار مشخص گردد تا شرکت بیمه به همان میزان در قبال مطالبات همسایگان پرداخت نماید. بعنوان مثال بیمه گذار 50 میلیون تومان پوشش در قبال همسایه تهیه می کند و شرکت بیمه در صورت خسارت تا 50 میلیون به همسایگان خسارت پرداخت خواهد گردد.

این پوشش از نرخ حق بیمه پایینی برخوردار است و خرید آن به بیمه گذارن عزیز توصیه می گردد.

پوشش طوفان ، گردباد و تند باد:

پوشش طوفان،گردباد و تند باد یک پوشش متوسط به لحاظ ریسک می باشد و با توجه به قرار گیری کالاها در مکانهای مسقف و محصور مانند سوله ریسک بالایی لوازم موجود در در انبار را تهدید نمی کند ولی خرید پوشش با توجه به حق بیمه پایین این پوشش توصیه می شود.

پوشش ترکیدگی لوله آب:

ریسک ترکیدگی لوله آب یکی از خطرات شایع در انبارهای قدیمی می باشد. عمدتا ترکیدن لوله آب در انبار می تواند بسیاری از موجودی ها را دچار خرابی و از بین رفتن کند. خرید این پوشش برای انبارها شدیدا توصیه می شود و این پوشش دارای حق بیمه متوسط در نرخ کلی حق بیمه دارد.

خرید بیمه سرقت انبار

جهت خرید بیمه انبار و دریافت مشاوره ی رایگان میتوانید با شماره های زیر در ارتباط باشید،همچنین می توانید فرم زیر را تکمیل کرده تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
02186024642