خسارت‌هایی که تحت پوشش بیمه بدنه قرار نمی‌گیرند

فلسفه اصلی شکل‌ گیری انواع و اقسام رشته های بیمه‌ ای، از بیمه شخص ثالث گرفته تا بیمه بدنه و بیمه آتش‌ سوزی و همچنین دیگر محصولات بیمه‌ ای، کاهش ریسک حوادث بوده و هست. راننده‌‌‌ای که بیمه شخص ثالث خریداری می کند، کمترین ریسکی را که مطابق قانون جاری کشور ملزم به پوشش آن است، مدیریت می‌کند. شخصی که بیمه بدنه خریداری می کند، ریسک بیشتری را تحت پوشش قرار می‌دهد؛ خطری که پوشش آن از نظر خریدار بیمه بدنه، ارزش وجه پرداختی برای خرید بیمه بدنه را دارد. بیمه مرکزی که به عنوان نهاد قانون‌ گذار و ناظر بر شرکت‌‌های بیمه در ایران فعالیت دارد، مجوز پوشش هر خطری را به شرکت‌‌های بیمه‌گر‌ نمی‌دهد.

استثنائات:

– خسارت‌‌هایی که بر اثر جنگ، شورش، حمله یا اعتصاب به خودرو وارد می‌شود.

– خسارت‌‌هایی که مستقیم و یا غیر مستقیم به دلیل انفجارهای هسته‌‌‌ای بوجود می‌آید.

– خسارت‌‌های ساختگی و خسارت هایی که به صورت عمدی توسط ‌بیمه‌‌گذار، ذی‌نفع یا راننده خودرو به آن وارد می‌شوند؛( ذی‌نفع، شخصی است که نام او مطابق خواسته ‌بیمه‌‌گذار، در بیمه‌نامه ثبت می‌شود و خسارت به وی پرداخت می‌شود).

– خسارت‌‌هایی که در هنگام فرار از پلیس برای خودرو اتفاق بیفتد؛ مگر آنکه گریز از پلیس توسط فرد دیگری به صورت غیر قانونی و بدون اجازه مالک خودرو انجام شده باشد، شرکت بیمه‌ خسارت‌های وارده را پوشش می‌دهد.

– خسارت‌هایی که توسط راننده‌ بدون گواهینامه رانندگی به خودرو وارد می‌شود؛ هنگامی که رانندگی بدون گواهینامه یا گواهی‌ نامه باطل شده باشد، شرکت بیمه‌گر خسارت وارده به خودرو را پوشش‌ نمی‌دهد.

– خسارت هایی که موضوع گواهی‌نامه با وسیله نقلیه‌‌ای که آن را می‌رانده است مطابقت نداشته باشد، شرکت بیمه‌گر خسارتی پرداخت‌ نخواهد کرد.

– خسارت‌‌های بوجود آمده از حوادثی که به دلیل استفاده از مشروبات الکلی، مواد روان‌گردان یا مخدرها باشد تحت پوشش بیمه بدنه قرار نخواهد گرفت.

– خسارتی که به دلیل بکسل کردن وسیله نقلیه دیگری به خودرو وارد شود تحت پوشش بیمه بدنه نیست؛ البته شرکت‌های بیمه‌گر متعهد به پرداخت خسارت به خودروهایی است که مجاز به بکسل کردن باشند و جزو موضوعات بیمه‌‌‌ای آنها باشد.

– خساراتی که در اثر حمل بار بیشتر از حد مجاز به خودرو وارد گردد.

در این مطلب به توضیح خسارت‌هایی که تحت پوشش بیمه بدنه قرار نمی‌گیرند پرداختیم.

بیمه پیشنهادی: بیمه مسئولیت ساختمانی

جهت اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

02186024642

09103020162

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
02186024642