بیمه آتش سوزی انبار

بیمه آتش سوزی انبار، دغدغه ذهنی تمامی افراد را در مراکز صنعتی و غیر صنعتی به راحتی رفع مینماید. همه ما وقتی در انبارمان کالاهای با ارزشی داریم همیشه نگران از دست دادن آنها هستیم. مخصوصا اگر اجناس ما کالاهایی باشند که میتوانند به راحتی بر اثر حریق از بین بروند، لذا وقوع حوادثی مانند آتش سوزی همیشه سرمایه ما را تهدید مینماید.

انبارها عمدتا قلب یک کسب و کار  می باشد و همیشه کالاهای اساسی یک فرد یا شرکت در آن نگهداری می باشند. حفظ ایمنی انبارها از نکات اصلی برای حفظ مال می باشد اما همیشه نمی توانیم از بروز حادثه جلوگیری کنیم ولی باید یک مرهم وتسکین برای بعد از حادثه برای خودمان داشته باشیم.

شاید نتوانیم اثرات روحی سوختن اموالمان را جبران کنیم اما با داشتن یک بیمه خوب برای انبار می توانیم ابعاد مالی این موضوع را جبران کنیم.

بیمه-آتش-سوزی-انبار

مراحل دریافت بیمه انبار

1- اولین گام جهت تهیه ی بیمه ی یک انبار تکمیل فرم پیشنهاد بیمه های انبار می باشد. در هنگام تکمیل این فرم باید به موارد متعددی دقت نمود:

  •  مشخصات بیمه گذار و آدرس بصورت صحیح و کامل قید شود.
  • کدستی وارد شده بصورت صحیح درج شود و به یک نکته ی بسیار مهم که باید توجه شود  این است که کدپستی متعلق به همان مکان باشد زیرا بر اساس بخشنامه های جدید بیمه مرکزی اگر کدپستی متعلق به آن مکان نباشد هیچگونه خسارتی پرداخت نمی شود.
  •  تکمیل میزان ارزش موجودی ، ارزش ساختمان ، تاسیسات و ارزش اثاثیه و محتویات باید تکمیل شود و باید به یکسری سوالات در مورد وضعیت انبار پاسخ داده شود.
  • امضای فرم پیشنهاد اقدام آخر در تکمیل فرم پیشنهاد است.

2- اقدام بعدی ثبت انبار در سامانه جامع انبارها  می باشد.این سامانه متعلق به وزارت صنعت ،معدن و تجارت می باشد و با هماهنگی بعمل آمده با بیمه مرکزی تمامی انبارها و حتی واحدهای صنعتی و  صنفی و تجاری باید در این سامانه ثبت نام کنند. سوالاتی که در این سامانه طراحی شده در مورد نوع کالای انبار شده ، میزان موجودی می باشد. حتما قبل از ورود به سامانه کدپستی ، شناسه قبض برق و شناسه قبض گاز خود را داشته باشید تا در هنگام ثبت نام این اطلاعات را وارد نمایید.

در صورتی که انبار دارای جواز صنفی می باشد حتما در انتهای ثبت نام شناسه صنفی را وارد نمایید در غیر اینصورت ظرف مدت یک ماه باید به وزارت صنعت ،معدن و تجارت شهر خود مراجعه نمایید.

3- در این مرحله شرکت بیمه گر کارشناسی جهت بازدید محل اعزام می کند  تا  از انبار بازدید کند و پس از بازدید و اعلام نظر کارشناس در مورد پوشش های درخواستی بیمه گزار بیمه توسط شرکت بیمه صادر می شود.

بیمه پیشنهادی: بیمه کارفرما

ثبت نام سامانه جامع انبارها

ثبت نام در سامانه جامع انبارها،قانون جدیدی است که توسط وزرات صنعت،معدن و تجارت تصویب شده است و هدف آن جلوگیری از احتکار و قاچاق کالا می باشد؛بیمه گزاران محترم باید قبل از صدور بیمه آتش سوزی انبار،در سامانه حامع انبارها ثبت نام کنند.

حق بیمه آتش سوزی انبار

جهت دریافت حق بیمه آتش سوزی انبار کافیست از طریق لینک زیر حق بیمه انبار خود را استعلام بگیرید.

استعلام قیمت بیمه آتش سوزی انبار

بیمه انبار

بیمه انبار خود به چند نوع بیمه تقسیم می شود که بیمه آتش سوزی یکی از این بیمه ها است.

بیمه سرقت انبار یکی دیگر از بیمه هایی است که برای انبارها خریداری می شود. در این مقاله سعی شده است درباره ی بیمه آتش سوزی انبار صحبت کنیم.

پوشش پایه بیمه انبار آتش سوزی ،انفجار و صاعقه می باشد. علاوه بر پوشش پایه پوشش های مختلفی وجود دارند که هر کدام را به اختصار توضیحی راجع به آن توضیح خواهیم داد:

پوشش های مورد نیاز بیمه انبار

پوشش زلزله و آتشفشان

این پوشش یکی از پوشش های بسیار کاربردی و اصلی در بیمه انبار می باشد و  خرید این پوشش مخصصا برای مناطق زلزله خیز خرید آن شدیدا توصیه می شود. بخش دوم این پوشش آتشفشان است که عمدتا با توجه به اقلیم ایران نیازی به آن نیس ولی در قالب زلزله این پوشش نیز ارائه می شود.هزینه این کلوز متوسط می باشد و خرید آن توصیه می شود.

پوشش سیل،طغیان آب دریاها و رودخانه ها

این پوشش نیز یکی از پوشش های بسیار مهم و عالی در بیمه آتش سوزی برای یک انبار می باشد و با توجه به سیل خیز بودن بسیاری از مناطق کشور و وجود رودخانه های فصلی در بیشتر مناطق ریسک قابل توجهی می تواند متوجه بسیاری از شهرهای ما باشد. هزینه این پوشش کم می باشد و خرید آن برای یک واحد صنفی و انبار توصیه می شود.

پوشش سرقت

یکی از پوششهای بسیار معروف و مورد درخواست برای انبارها پوشش سرقت می باشد. ریسک سرقت از یک انبار همیشه وجود دارد چون انبار ها محل نگهداری کالاهای یک مجموعه می باشد چون یک سارق بدون صرف هزینه و زمان اضافه در کوتاه ترین زمان به کالاهای اصلی دسترسی پیدا می کند.

ارائه پوشش سرقت منوط به وجود لواز ایمنی مانند دوربین مدار بسته و یا دزدگیر می باشد و اگر انباری مجهز به موارد ایمنی باشد ریسک آن از سمت شرکت بیمه تایید می گردد. پوش سرقت یک پوشش با هزینه بالا می باشد اما خرید آن با توجه به موقعیت انبار و کالای موجود در انبار توصیه می شود. آرامش خاطری که خرید این پوشش برای صاحب انبار می آورد ارزش هزینه آن را دارد.

پوشش طوفان ، گردباد و تند باد

پوشش طوفان،گردباد و تند باد یک پوشش متوسط به لحاظ ریسک می باشد و با توجه به قرار گیری کالاها در مکانهای مسقف و محصور مانند سوله ریسک بالایی لوازم موجودر در انبار را تهدید نمی کند و خرید آن برای یک انبار توصیه نمی شود. هزینه این پوشش پایین می باشد.

پوشش ترکیدگی لوله آب

خطر ترکیدگی لوله آب یکی از خطرات شایع در انبارهای قدیمی می باشد. عمدتا ترکیدن لوله آب می تواند بسیاری از موجودی ها را دچار خرابی و از بین رفتن کند. خرید این پوشش برای انبارها توصیه می شود و این پوشش دارای حق بیمه متوسط در نرخ کلی حق بیمه دارد.

پوشش ضایعات ناشی از آب باران و ذوب برف

بی شک بارش باران و برف همه را خوشحال می کند ولی اگر در یک انبار به مکان هایی که ممکن است آبا باران یا برف در آنها نفوذ کند توجهی نشود می تواند باعث ناراحتی برای صاحب کالای انبار شود. عمل به تمهیدات لازم برای جلوگیری از بوجود آمدن ضایعات ناشی از آبا باران یا برف می تواند از بروز خسارت جلوگیری کند اما ممکن است بعضی مواقع امکان کنترل این موضوعات نباشد. با داشتن این پوشش میتوان از این لحاظ به آرامش خاطر را برای خودمان تامین کنیم.

پوشش مسئولیت مالی در قبال همسایگان ناشی از آتش سوزی ، انفجار و ترکیدگی لوله آب

در برخی موارد پیش می آید یک مکان آتش می گیرد و صاحب انبار و کالا آنجا را تحت پوشش آتش سوزی قرار داده است اما شعله ی آتش به همسایگان مجاور آن انبار سرایت کرده و باعث آتش گرفتن اموال همسایه شده است. یا بعضی مواقع پیش آمده لوله آب انبار ما ترکیده است و باعث خرابی دیوار همسایه انبار شده است. در اینگونه موارد وظیفه ی جبران خسارت بر عهده ی ما ( صاحب انبار منبع آتش ) می باشد

با داشتن این پوشش کلیه خسارت های ناشی از آتش سوزی ، انفجار و ترگیدگی لوله آب که به همسایگان وارد شده است پرداخت می شود. در این پوشش یک میزان مسئولیت در قبال همسایه باید توسط بیمه گذار مشخص شود تا شرکت بیمه به همان میزان در قبال مطالبات همسایگان پرداخت نماید. بعنوان مثال بیمه گذار 50 میلیون تومان پوشش در قبال همسایه تهیه می کند و شرکت بیمه در صورت خسارت تا 50 میلیون به همسایگان خسارت پرداخت می کند.

این پوشش از نرخ حق بیمه پایینی برخوردار است و خرید آن به بیمه گذارن عزیز توصیه می شود.

خرید بیمه انبار

در این نوشته سعی کردیم شما را با بیمه انبار آشنا کنیم تا در صورتی که قصد خرید بیمه انبار را دارید با آشنایی کامل مناسب ترین بیمه نامه با پوشش های مورد نیاز را خریداری نمایید.

در صورتی که قصد سفارش بیمه آتش سوزی انبار را دارید کافیست با شماره های زیر درارتباط باشید تا با مشاوره رایگان و کامل کارشناسان ما بیمه نامه مناسب تهیه نمایید.

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
02186024642